torsdag 9 februari 2012

Soligt, men ack så kallt

Om knappt två veckor är jag i Spanien och springer orientering, äter god mat och åker till intressanta platser. Men vad gör jag på nätterna? Fryser? Ja, om inte vädret ändrar sig är risken stor. Just nu är det bara 4-5 grader om nätterna i Barbate, och om ryktena stämmer är det lite si och så med uppvärmningen på hotellet där vi ska bo.
Så jag grunnar på mig hur nattdräkten ska utformas. Det är väl bäst att ta med sig rejält ullunderställ, mössa, ullstrumpor – och vantar!

Torsdagens temperaturer i Barbate, Andalusien:

2 kommentarer:

Thomas Johansson sa...

Luis Bunuels "Den andalusiska hunden", 1929

http://www.youtube.com/watch?v=Qt9xLDnBQ-Y

Mats Carlsvärd sa...

Underligare film får man leta efter. Jag har inte sett den sedan gymnasiet och kom bara ihåg det skurna ögat och myrorna som kryper upp ur såret i handen. Klämmig tango!