tisdag 7 februari 2012

Planering, "skogsintervaller" och långa kok

Oj, vad tisdagskvällen blev aktivitetstät.
Klockan 18 hade vi ungdomsledarmöte. Yvonne, Henry, Tobbe, Björn, Bengt, Karin och jag dök upp. Vi grovplanerade vårsäsongen. Det känns bra, men vi kommer att behöva hjälp av fler klubbmedlemmar och föräldrar för att fixa en verksamhet som är bra för alla barn vi hoppas kommer att vara med under våren.
Klockan 19.30 var jag omklädd för intervallträning i Tybblelundshallen. Dagens övning var "skogsintervaller" vilket innebär att springa runt, runt på friidrottsovalen som vi belamrade med diverse hinder för att få skogskänsla. Kul och nyttigt!
Väl hemma igen vidtog diverse långkok. Ärtsoppa med rimmat fläskkött på en platta och rotmos på en annan. Det luktar ljuvligt i lägenheten. Rotmoset är klart. Nu väntar jag bara på att ärtsoppan ska vara färdigkokt.

1 kommentar:

Thomas Johansson sa...

Apropå torsdagsträningens konstaterande att skogslöpning suger och asfaltslöpning äger:

Dikt 1
Min ångest är en risig skog
där blodiga fåglar skrika.
Stoltare ödemark finner du nog;
men det kvittar mig nu lika!
(Pär Lagerkvist)

Dikt2
Asfalt
Som het, rykande hud
breddes jag över nakna gator
i världens städer:
asfalt.
Förakta mig ej.
Jag är en svart slav,
tålamodig, tjänande.
(Artur Lundkvist)