fredag 10 december 2010

Jag har fått låna älgen ett år



Jag slog till redan i min Nattsprintercup-debut.
Så nu står vandringspriset - träskulpturälgen - hemma på Järnvägsgatan.
Men ärligt talat hade jag en hel del tur.
I första omgången hoppade jag över en kontroll. Men eftersom alla (8) startande gick vidare till andra omgången så gjorde det ingenting.
I den andra omgången var jag bara trea på min gaffel. Men det blev klungbom på den andra gaffeln, så jag klarade mig ändå.
I den tredje omgången stressbommade Per-Åke på näst sista och Kalle gick in i väggen hundra meter före mål, så jag kunde smita förbi och gå i mål som tvåa. Finalist!
I finalen hade jag tur som fick högervarv och spårad ingång till banans svåraste kontroll. Ann-Britt skulle ta den kontrollen från andra hållet och hade orörd snö. En minuts bom för Ann-Britt innebar att jag vann komfortabelt.

Inga kommentarer: