lördag 18 december 2010

Första (och enda?) tidningsklippet på orienteraren Mats

Det blir inte mycket orienterartänk i det här supervintriga. Träning blir det - sisådär varannan dag - men inte så mycket som för tankarna till orientering.
Men när jag sorterade i en låda häromdagen dök det upp ett gammalt tidningsklipp som absolut platsar på den här bloggen.
Det är nog från 1970, eller möjligen 1971. Brorsan (han är storebror och syns alltså till vänster i bild) och jag sitter i en grop någonstans i Skogssjöskogen. Östgötens lokalredaktör var ute och promenerade och passade på att ta ett kort och skriva en artikel. Vad hette han? Jag har glömt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Pappa hälsar
- det var Östgötens lokalredaktör i mjölbt som tog bilden. 1971

Anonym sa...

redaktören hette Ville Hammar.l
pappa

Thomas Johansson sa...

Vad gör ni i gropen? Det ser ut som om brorsan sitter och läser för dig och du tittar storögt mot himlen. Är det en religiös seans?
Misströstrn icke om framtida tidningsklipp. Du kan komma att figurera i Skogssport om du vinner t ex H80 på Oringen framöver.

Mats Carlsvärd sa...

Jag antar att lokalredaktören bad oss sitta så där på huk, och enligt min far hade han inte alls hastat vidare mot nästa "station", så jag misstänker att det är pappa jag tittar på. Min 19-åriga brorsa är nog mest förlägen över att komma i tidningen sittandes i en grop med sin tolvåriga lillbrorsa. Eller också sitter han faktiskt och tipsar mig om hur jag bör springa till nästa kontroll. Han hade en hel del att lära, för han var inte helt oäven på skogsnavigering under juniortiden.

Mats Carlsvärd sa...

Han hade en hel del att lära UT, ska det naturligtvis vara.