måndag 13 september 2010

Type A är död, länge leve DS Racer 8

Den rubriken har faktiskt inte riktigt täckning. De är inte riktigt döda än, de är bara nypensionerade, mina fina gamla Type A, de bästa löparskor jag någonsin haft.
Jag håller tummarna för att tronföljarna, Asics Gel-DS Racer 8, något så när kan mäta sig med de röda vindsnabba Sauconydojorna.
Inga fler varv på inomhustartanet, inga fler kilometer på nysopade vårcykelbanor. De ska nu få tillbringa sina sista år som gå till- och vara på jobbetskor. Jag hoppas att de kommer att trivas med det.


Foto: Carl Carlsvärd
Ny till vänster, gammal till höger.

2 kommentarer:

Thomas Johansson sa...

Jag tycker du ska springa med en röd och en vit doja. Det finns en norsk som brukar springa med olika färg på höger och vänster. Det väcker uppmärksamhet. Lycka till med skorna. Ska du testa de nya i London? Själv säger jag bara Adidas numera.

Anonym sa...

Alltid kul med nya pjuck! Väntar på ett par Inov-8, Mudclaw 272....