lördag 4 september 2010

44.15 är tiden att slå

Efter att ha hämtat datorer mm hos Lars-Göran, plockat upp grejerna i Ljungstugan, och misslyckats med att sätta upp ett nätverk, gav jag mig ut i solgasset och provsprang morgondagens H50-bana. 44.15 blir tiden för Roland Notstam, Henry Vestergård, Claes Gustafsson, Kenneth Hagström, Bo Magnusson, Roger Engman, Åke Sundin, Morgan Svensson, Reinert Hallor, Bo Gustavsson, Åke Algotsson, Jan Gustafsson, Anders Larsson, Klas Thybeck, Bengt Visén och Mats Ericsson att slå. Det ska nog några stycken av dem klara av - för det blev ett par bommar och tveksamma kontrolltagningar.
(Jag hoppas att det kommer att sättas ut en kontrollställning och skärm vid stenen (145), annars blir Korpen en skandal)

3 kommentarer:

Tobbe sa...

Tack för en bra tävling! 77:e Korpenorienteringen idag blev min första orienteringstävling och även om jag med god marginal sprang in på en jumboplats i min klass så var det en fantastisk upplevelse. Lustigt vilken kick man kan få av att leta skärmar ute i terränglådan.

Mats Carlsvärd sa...

Kul att du trivdes i skogen. Jag blir avundsjuk eftersom jag inte fick vara med därute - men jag får väl vara nöjd med att ha fått glädja andra genom att arrangera orienteringstävlingen.
Som första orienteringstävling valde du en ganska lång och inte helt lätt bana. Bra jobbat, Tobbe!

Mats Carlsvärd sa...

Som väntat var det några som straffade min tid på H50-banan. Snabbast av dem alla var Reinert Hallor.