tisdag 7 september 2010

Genom sömnig huvudstad

Jag har aldrig tagit en löprunda i Stockholm tidigare. I morse fick jag ett tillfälle - och det gav mersmak.
Jag sprang från Inedalsgatan på Kungsholmen, ner till Norra Mälarstrand, över Västerbron till Södra Mälarstrand, bort till Slussen, genom Gamla stan, till stadshuset och längs vattnet tillbaka till hotellet. 8,5 trevliga kilometer i gryningen, med dimsjok som bäddade in huvudstaden i början av rundan, men som lättade och släppte fram solen på slutet.

Fascinerande att jag bara behövde korsa tre trafikerade gator under rundan: Först Hantverkargatan (men där träffade jag bara på en polisbil - och gavs företräde), sedan ingenting förrän Munkbroleden, och till slut Stadshusbron för att komma över till Klara sjö.

Träningspasset på jogg.se

Inga kommentarer: