fredag 28 augusti 2009

Matrast utan mat

I går tog jag förlängd matrast - utan att äta. Tjugo över sex lämnade jag redaktionen, cyklade till garaget, körde till Café Skogen, bytte om, sprang 5,1 kilometer KM-orienteringsbana, körde till jobbet, duschade i källaren och tog hissen upp till redaktionen där jag svepte en Gainomax och ringde polisen. Inget hade hänt. Klockan var fem över halv åtta.

Man kanske förresten skulle sätta i system att sätta sig under tidspress inför tävlingar. Det funkade väldigt bra i går: minimalt med bommar gjorde att jag sprang de 5,1 kilometerna på knappt 38 minuter.

Del av dagens lunch: Nystekta svampar ätna direkt ur stekpannan.

2 kommentarer:

AspLövet sa...

Schysst! Låter som mitt liv. Förutom det där med att jobba. Och att springa. Men annars. På pricken.

Thomas Johansson sa...

Jag tror jag ska prova tidspress nästa gång. Själv hade jag gott om tid att ladda och förbereda mig. Resultatet blev:
"Det funkade väldigt dåligt i går: maximalt med bommar gjorde att jag sprang de 5,1 kilometerna på drygt 54 minuter."