söndag 31 oktober 2010

Comeback - efter 35 år

L Pop Thomas, Kalle och jag hade en mycket trevlig utflykt till Tranås i dag.
Smålandskavlen arrangerades så långt norrut att det nästan blev Östgötakavlen. Bredstorp IP var tävlingsarena.
Vi gjorde en stabil och i stort sett bomfri laginsats, och Almbylaget slutade på nionde plats.
Här är min bana:


Det var 35 år sedan - eller möjligen 36 - jag sprang Smålandskavlen senast. Jag brukar säga att den gången gjorde jag mitt livs lopp och kom tvåa på den inledande nattsträckan i H16-klassen. Det kan vara en skönmålning och jag har inte det minsta bevis för att jag lyckades SÅ bra, men jag är i alla fall säker på att Håkan Eriksson fick springa ut tidigt på andra sträckans jaktstart.
Jag undrar om det finns några resultatlistor sparade från den tiden?

Inga kommentarer: