lördag 7 augusti 2010

Kalle är där och jag är här

I morgon drar VM i Trondheim igång, med sprintdisciplinen Den ska jag naturligtvis följa (om inget oförutsett inträffar). Det är ju så väl ordnat nuförtiden, att man kan vistas i en obygd (Värmland) och följa en tävling i en annan obygd (Tröndelag) - live!
Sprinttävlingen är högintressant för oss örebroare. För första gången sedan 1999 (tror jag det var) springer en närking VM.
Sverige damsprintlöpare i VM är Beata Falk, Hagaby GoIF, Helena Jansson, IF Hagen, Linnea Gustafsson, OK Hällen, och Emma Claesson, Stora Tuna.
Jag tippar: Helena Jansson blir tvåa, Beata Falk fyra och Linnea Gustafsson sexa. Emma Claesson bommar bort sig (men revanscherar sig på långdistansen senare i veckan, då hon blir topp tio).

Apropå live: Jag följer just nu ÖSK-MFF via webben. Det står 0-2, trots att ÖSK har haft det mesta av spelet. Jag kan tänka mig att orienterarkompisen Kalle är aningen frustrerad där han sitter på Eyravallens läktare.

1 kommentar:

Kalle sa...

Frusterad är bara förnamnet. I fortsättningen tror jag vi hoppar över matcherna mot MFF och laddar och tränar inför de matcher som går att vinna. Helt plötsligt är det 2-0 utan att något särskilt hänt! Helt troligt, gång efter gång. Men OK den tippade tredjeplatsen gäller fortfarande och nästa år åker med ut i Europa. Helst inte Färöarna.
Kalle